Kje in kako se rekreirati pozimi?

Poleti imamo na voljo dovolj zunanjega prostora za gibanje, v zimskih mesecih pa zaradi mraza, snega in ledu marsikdo rekreacijo zanemari. Z zdravstvenega stališča to vsekakor ni dobro, kajti telo izgubi vzdržljivost ter moč, prav tako pa pomanjkanje gibanja negativno vpliva na množico telesnih procesov. Tako občutimo, da imamo manj energije, hitro smo spet zaprti, pridobimo odvečne kilograme, čutimo bolečine v križu …

Enostavne rešitve za zimsko gibanje

Kje in kako se boste gibali v hladnih mesecih, je odvisno tako od vašega počutja kot od izbrane oblike rekreacije. Nekateri ekipni športi, ki sicer potekajo zunaj, se pozimi preselijo v dvorane (npr. nogomet), enako velja tudi za nekatere individualne športe (npr. tenis). Ni pa nujno – če vas mraz ne moti preveč, lahko tečete tudi pozimi, le pazljivi morate biti.

Kadar niste zapriseženi enemu samemu športu, lahko celo zimo ali zgolj ob hladnih dneh poskrbite za gibanje kar doma. Vaje z lastno težo so odlične za ohranjanje moči, pri visoko intenzivni intervalni vadbi se še dodatno okrepite, za vzdržljivost lahko skrbite s tekanjem po stopnicah, različnimi poskoki, preskakovanjem kolebnice. Ne potrebujete torej veliko, če imate kakšno kardio napravo, na primer sobno kolo, ali morda kakšno utež, pa jo seveda velja izkoristiti.

Vadba doma marsikomu ne ustreza, saj jo je enostavno zanemariti. Takrat se je čez zimo bolje včlaniti v fitnes studio in delati na trenažerjih, če je zaželena družba, pa se vpišite na zanimivo skupinsko vadbo ob glasbi. Prav tako se lahko preko zime seznanite z novo obliko vadbe, ki je doslej niste prakticirali, vendar se lahko dobro dopolnjuje z vašo siceršnjo aktivnostjo. Ste se že spoznali s pilatesom ali jogo?

Zima seveda ni ovira za vse vrste gibanja. Tudi pozimi lahko poskrbite za odlične pohode in se odpravite na bližnje hribe, še posebej, če ste na sneg in led pripravljeni z derezami.

Kaj pa zimski športi?

Alpsko smučanje je odlična rekreacija, vendar pa si moramo priznati, da si ga večinoma ne moremo privoščiti trikrat tedensko. Da bo gibanje v snežnih razmerah vseeno dovolj pogosto, razmislite o smučarskem teku. Teči se lahko nauči vsakdo, oprema je cenejša, karte za žičnico pa ne potrebujete.

Sicer pa lahko pozimi veliko dobrega za svoje telo naredite že s tem, da ste enostavno zunaj. Kajti to je zagotovilo, da so boste gibali. Če poleti zunaj lahko tudi lenarimo, to pozimi ni mogoče, saj moramo vzdrževati primerno telesno temperaturo. To pa pomeni, da se zunaj vedno gibamo.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn