Prispevek

Zdrava prehrana

Kako se zdravo prehranjevati?

Kako se zdravo prehranjevati?

Če kaj, potem si vsak človek želi, da bi bil zdrav in dolgo živel. A bodimo pošteni. Zdravje ne pride samo po sebi, ampak moramo na tem delati. Vse skupaj pa se prične pri skrbi za naše telo. To pomeni, da pazimo, s čim ga hranimo, in hkrati skrbimo za primerno telesno kondicijo.

Marsikje lahko zasledimo kričeče naslove o zdravju in zdravi prehrani, a se moramo hkrati zavedati, da velikokrat za naslovi stoji industrija, ki si bolj kot našega zdravja želi našega denarja. Prav zato je dobro, da smo pri sebi dovolj poučeni o tem, kaj je za nas zdravo in kaj ne.

Sadje in zelenjava

Čeprav ste verjetno slišali že neštetokrat, pa je dejstvo, da k našemu dobremu zdravju odločilno prispevata sveže sadje in zelenjava. Bogat vir vlaknin, vode, vitaminov in mineralov se skriva v tem delu prehrane, ki pa je žal premalokrat na našem meniju.

Nekako velja, da naj bi človek vsak dan pojedel vsaj 5 različnih kosov sadja in zelenjave. Na ta način postorimo veliko pri preventivi pred rakavimi in srčno žilnimi obolenji, pa tudi proti diabetesu, ki je zelo pogosta slovenska bolezen. Prav tako se na ta način odlično soočimo s preveliko telesno težo in krvnim tlakom.

Jejmo zmerno

Zmerno prehranjevanje je ena izmed pogostejših težav vsakega slovenskega gospodinjstva. Zakaj? Zato, ker nam to prevečkrat onemogoči naš tempo življenja. Vsak dan bi morali zaužiti nekako 5 obrokov, žal pa nas večina seže le po dveh. Za zajtrk ni časa, pozno kosilo pa je obilno, saj smo lačni še od zjutraj. Potem do večerje ne jemo nič, ker je bilo kosilo obilno.

Zvečer pa spet napade lakota in takrat se na krožniku znajde marsikaj. Napaka! Zjutraj bi morali dobro jesti in si nabrati začetno energijo za uspešen pričetek delovnega dne. Do kosila bi morali baterije dopolniti z lahko malico in za kosilo zaužiti nekaj preprostega, kot je solata s popečenim piščancem, morda kakšno ribo. Večerja bi morala biti lahka, sicer pa bi vmesno lakoto potešili že s kakšno pestjo oreščkov.

Stran s predelanimi živili

Predelana živila, kot so različne salame, klobase, pa tista vnaprej pripravljena v konzervah, bi morala ostati na trgovinskih policah. Vsebujejo namreč ogromno soli, precej sladkorja in nekatera tudi umetnih barvil ter ojačevalce okusa. Slab recept za naš krožnik in naše zdravje.

Vsaj enkrat na dan bi si morali skuhati kakovosten obrok, ki bi zajemal vrtnine (po možnosti domače) in karseda malo soli in ostalih dodatkov. Jedi solimo, ker se nam ne zdijo dovolj okusne. A zakaj ne bi namesto soli uporabili raje dišeče začimbe in tako jedi dodali okus, kakršnega si želimo.

Vse se da, če se hoče, tako je dovolj časa tudi za kvaliteten zajtrk. Le vstati je treba malce prej.

Rate this post

V branje priporočamo ...